Czy zatrudniasz pracowników? A jeśli tak, to czy zawarta umowa o pracę stanowi jedyny dokument regulujący zasady waszej współpracy?
Jeśli Twoja odpowiedź jest twierdząca, ten artykuł może Cię zainteresować!
Wiele firm działa w oparciu o swoje wewnętrzne normy, jednak poza umową o pracę w zakładzie pracy mogą dodatkowo obowiązywać regulacje wewnętrzne, takie jak:
Ponadto, w przypadku gdy część pracowników wykonuje pracę zdalnie, pracodawca może wprowadzić Regulamin Pracy Zdalnej.
Regulamin pracy to akt wewnątrzzakładowy, który ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy oraz pracowników.
Wprowadzenie regulaminu może być obowiązkowe w sytuacji, gdy pracodawca zatrudnia co najmniej 50 pracowników. Pracodawca zatrudniający co najmniej 20 i mniej niż 50 pracowników wprowadza regulamin pracy, jeżeli zakładowa organizacja związkowa wystąpi z wnioskiem o jego wprowadzenie.
Dodatkowo, w Regulaminie pracy warto zawrzeć także informacje na temat kar stosowanych z tytułu odpowiedzialności porządkowej pracowników.
Ważne, aby postanowienia nie były dla pracowników mniej korzystne niż przepisy powszechnie obowiązujące.
Pracodawco, może warto pomyśleć o wprowadzeniu regulaminu w Twojej firmie?
Chętnie pomożemy Ci w uporządkowaniu zasad funkcjonowania Twojego przedsiębiorstwa!