Już od 1 lipca 2021 roku, wnioski do Krajowego Rejestru Sądowego składać będziemy wyłącznie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego. Składany wniosek wraz z opłatą sądową musi być opatrzony podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Nieopłacenie lub złożenie w innej formie niż za pośrednictwem systemu teleinformatycznego skutkuje zwróceniem wniosku bez wezwania do uzupełnienia braków. W rezultacie należy ponownie prawidłowo złożyć wypełniony formularz w terminie 7 dni od daty doręczenia zarządzenia o zwrocie. Jeżeli nie będzie zawierał braków, wywołuje on skutek od daty pierwotnego wniesienia. Skutek taki nie następuje w przypadku kolejnego zwrotu wniosku, na podstawie tych samych błędów.
Formularz wymagający złożenia aktu notarialnego, którego wypis lub wyciąg został umieszczony w Repozytorium, należy opatrzeć numer tego dokumentu w Repozytorium. Po zarejestrowaniu wniosku dokument z podanym numerem jest automatycznie przekazywany za pośrednictwem systemu teleinformatycznego z Repozytorium i dołączany do wniosku.
Inne wymagane dokumenty składa się w oryginałach, poświadczonych urzędowo odpisach lub wyciągach. Załączniki do wniosku złożonego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, sporządzone w postaci elektronicznej, opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W przypadku dokumentów sporządzonych w wersji papierowej, do wniosku dołącza się:
Przedstawione zmiany dotyczą podmiotów wpisanych do Rejestru Przedsiębiorców. Jeżeli chodzi o podmioty wpisane do Rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej mogą one wybrać formę złożenia wniosku – w formie papierowej lub elektronicznej.